środa, 11 maja 2011

Rekolekcje Pasyjne - Koszalin 8-10 kwietnia 2011

W dniach 8-10 kwietnia odbył się kolejny zjazd młodzieży naszej diecezji w ramach rekolekcji pasyjnych w Koszalinie. Rekolekcje rozpoczęły się w piątek spotkaniem
z koszalińskim proboszczem, ks. Januszem Staszczakiem. Wieczorem nie zabrakło rozmów ze znajomymi przy grach i gitarze.

Sobota, następny dzień przywitał nas słońcem i orzeźwiającym wiatrem znad morza (wbrew prognozom pogody). Po śniadaniu i porannej modlitwie wybraliśmy się na kręgielnię. Tam odbyły się Pierwsze Mistrzostwa Diecezji w Bowlingu. Było bardzo zabawnie. Wszyscy brali udział, bez względu na umiejętności, no i oczywiście świetnie się bawili. Po wyczerpujących zawodach udaliśmy się na obiad do restauracji. Po południu był spacer po mieście z elementami zwiedzania. Przewodnik pokazał nam najbardziej interesujące miejsca Koszalina. Nie spodziewaliśmy się, że Koszalin ma tak piękną i bogatą historię. Byłam mile zaskoczona jak zapewne wszyscy uczestnicy zjazdu. Zmęczeni po zajmujących opowieściach przewodnika wróciliśmy na parafię. Po chwili wytchnienia odbyło się rozważanie i modlitwa. Wieczorem po kolacji mieliśmy czas wolny. Tego wieczoru nikt nie kwapił się aby iść spać, bo wiedzieliśmy, że zjazd się już kończy i jutro trzeba będzie się pożegnać.

W niedzielę uczestniczyliśmy w nabożeństwie, na którym zaśpiewaliśmy piękną pieśń pasyjną: ”Pod krzyż Twój pójdę”. Po nabożeństwie był czas na herbatę i ciastka. Nastąpiło, niechętnie wyczekiwane przez wszystkich, zakończenie zjazdu.
Dyplomy za Mistrzostwa i Wicemistrzostwa w Bowlingu zostały wręczone i czas było się żegnać. Zjazd dobiegł końca. Wszyscy żegnali się z żalem i smutkiem, ale z nadzieją na kolejny zjazd w jak najbliższym czasie (tylko może tym razem trochę dłuższy!).
Ze świetnymi przeżyciami i wspomnieniami rozjechaliśmy się do domów.